Activitats

Coneix el teu barri.

En grups d’entre 3 i 5 persones del mateix barri, trieu un barri de Sant Pol (si pot ser el vostre).  Una vegada tingueu els grups realitzeu les següents activitats.
-          Busqueu la historia del vostre barri, per què té aquest nom?, quan es va fundar?...
-          Identifiqueu el tipus de barri que és i les diferents parts que els composen.
-          Descriu les persones que hi viuen.
-          Descriviu el vostre barri (té parada de transport públic, contenidors per reciclar, nombre de parcs, dimensions dels carrers...).
-          De manera individual busca perquè el teu carrer té el nom que té. (En cas de que en un mateix grup hi hagi dos persones del mateix carrer i totes dues vulguin fer el seu carrer es realitzarà un sorteig per decidir qui tria carrer.)

Una vegada finalitzada l’activitat l’haureu d’exposar en grup davant la classe, per tal de que tots coneguem Sant Pol de Mar en conjunt.

Nota: Per la realització d’aquestes activitats podeu preguntar a la gent del vostre barri. També podeu utilitzar la càmera de fer fotos si creieu que us pot ser útil per alguna activitat. La exposició la podeu realitzar al vostre gust.

·         En cas de que hi hagi dos grups del mateix barri es sortejarà quin grup triarà barri.

Objectius de l’activitat.
-          Permetre que els nens i nenes d’un mateix barri es coneguin.
-          Conèixer d’una manera més profunda el carrer i el barri on viuen i també Sant Pol.
-          Intentar que els nens i nenes vegin que a Sant Pol hi ha molt pocs carrers amb noms de dona.
-          Utilitzar a la comunitat com a font d’aprenentatge.
-          Fomentar l’ús de les noves tecnologies.
 

 
 Ajudem a Sant Pol.
En grups de tres, diferents al anterior i amb tot el que sabeu de Sant Pol, realitzeu la següent activitat:
·         Primera part:
-          Realitzar 3 rutes per anar caminant que ens permetin conèixer Sant Pol de Mar des d’un punt de vista més anecdòtic o històric.

Característiques de les rutes:
-          Cada ruta ha de tenir entre 7 i 10 parades.
-          Totes les parades d’una ruta han de tenir relació entre elles Ex: ruta religiosa: església de Sant Jaume, Ermita de Sant Pau, Casa del Mossèn...
-          Cada parada ha d’estar acompanyada d’un full informatiu dels aspectes més rellevants.
-          De cada parada ha d’haver un mínim de tres fotos preses des de diferents angles.

Una vegada finalitzades les rutes aquestes seran exposades en format Power Point a la classe. Les rutes en que el centre d’interes de la ruta sigue el mateix, aquestes es complementaran amb els aspectes i parades diferents que cada grup hagi trobat. Al finalitzar escollireu per democràcia les rutes que més us agradin, tantes com grup hi hagi, i per sorteig assignarem una ruta a cada grup.

Nota: Comenteu amb els altres grups de classe, abans de començar a buscar informació, quines rutes realitzaran i així no repetir-les. Com a mínim una de les rutes de cada grup ha de ser unica, és a dir, que cap altre grup la faci. Per trobar més aspectes rellevants de cada parada pregunteu a la gent del poble a més a més de l’ajuntament i llibres.

·         Segona part:
Una vegada tingueu una ruta el pas següent serà exposar-la de la següent manera:
-          Un membre del grup exposarà la ruta a la sala d’actes de l’escola davant els altres companys d’escola.
-          Un altre membre del grup exposarà la ruta a la radio de Sant Pol de Mar, i.
-          L’altre membre del grup exposarà la ruta a l’ajuntament, i amb l’ajuda del tècnic informàtic introduireu la ruta dintre de la pagina web de l’ajuntament de Sant Pol.

Nota: Aquestes exposicions les fareu amb els companys que exposen de la mateixa manera que vosaltres.

Objectius de l’activitat:
-          Al fer canvis de grups que els nens i nenes es relacionin entre ells.
-          Utilitzar a la comunitat com a font d’aprenentatge.
-          Sentir-se part de Sant Pol realitzant una activitat que té una utilitat directe amb la vida real.
-          Fomentar l’ús de les noves tecnologies.
-          Fomentar els processos democràtics de participació, primer al triar les rutes que més els agraden i després quan cada membre tria on exposarà.
-          Treballar des de quatre àmbits diferents:
§  Social: serveix perquè altres persones coneguin el poble, d’una manera diferent.
§  Ambiental: són rutes per conèixer Sant Pol a peu.
§  Econòmic: serveix per potenciar el turisme.
§  Cultural: al realitzar les paredes de cada ruta busquen informació històrica.

 

Construeix Sant Pol.
En grups de 3 diferents als anteriors imagineu que un membre del grup és l’alcalde/ssa, un altre el regidor/a d’urbanisme i l’altre el regidor/a de cultura de Sant Pol de Mar i als dos mesos d’estar al càrrec teniu les següents propostes per part dels habitants de Sant Pol:

·         Punt d’informació més proper a l’estació.
·         Més places de pàrquing públic.
·         Centre cultural.
·         Un port.
·         Centre comercial.
·         Passeig marítim.
·         Zones esportives.
·         Una biblioteca més gran amb diferents espais temàtics.
 ·         Museu del pescador.
·         Cinema.
·         Rehabilitar el teatre.
·         Canviar de dia el mercat setmanal.
·         Construir un escenari a l’aire lliure per potenciar tot tipus d’espectacles.
·         Rehabilitar les esglésies.
·         Promoure la denominació d’origen dels productes agrícoles.
·         Habilitar zones rurals propietat de l’ajuntament perquè la gent del poble pugui fer de pagesos.
·         Construir un parc d’atraccions.
·         Millorar els passos subterranis,
·         Promoure tallers on els professors siguin membres del poble.
·         Mes línies de transport públic
·         Fer rutes per anar en bicicleta.
·         Organitzar més fires artesanals.
·         Fer més carrers per ampliar el poble.

-        Ordeneu les propostes de més a menys rellevants segons si es miren des d’una basant: econòmica, social o mediambiental. Totes les propostes han d’estar incloses dintre de cada basant.
Esteu de sort perquè Sant Pol té molts diners, i pot realitzar 5 projectes dels anteriors mencionats.

-       Com a part de l’ajuntament de Sant Pol heu de triat els 5 projectes que creieu que siguin més beneficioses pel poble. Indiqueu els avantatges i inconvenients, lloc on realitzareu els projectes i perquè creieu que són els més beneficiosos.
Per finalitzar l’activitat cada membre del grup exposarà un dels projectes triats.


Objectius de l’activitat:
-          Realitzar una activitats que poden tenir una relació directe amb Sant Pol.
-          Conèixer les necessitats del poble.
-          Veure les coses des de diferents punts de vista (econòmic, social, mediambiental) per poder extreure una visió global.
-          Fomentar el debat entre els companys, al trair les 5 propostes.

 
 
Els altres habitants de Sant Pol.
Durant el proper 30 dies, cada alumne haurà de fotografiar cada planta i animal que vegi per Sant Pol de Mar. Un vegada hagin passat els 30 dies realitzeu les activitats següents:
·         Primera part:
-          Escollir cinc fotografies d’animals i trobar el nom de l’espècie, i la classe que és.
-          Escollir cinc fotografies de plantes i trobar el nom de l’espècie i de la classe que és.
 
·         Segona part:
D’aquesta selecció de fotografies que heu fet escolliu-ne dues de cada grup i busqueu informació sobre la planta o animal que sigui.
·         Tercera part:
-          Preparar un mural amb les 5 fotografies dels animals amb els seus nom i un altre amb les fotografies de les plantes.
-          Amb tota la informació trobava escull l’animal o planta que més t’ha impressionat, per exposar el que consideris més important que tothom sàpiga. També hauràs d’explicar que és el que t’ha fet triar-la entre totes les altres opcions.
Nota: Recordeu de portar sempre la càmera de fotografiar quan aneu per Sant Pol de Mar. Per a la realització d’aquesta activitat podeu consultar a la gent del poble.
 
Objectius de l’activitat:
-          Conèixer Sant Pol de Mar des d’un punt de vista de fauna i flora.
-          Utilitzar a la comunitat com a font d’aprenentatge.
-          Saber seleccionar la informació més rellevant.
-          Ser més observadors amb el seu entorn.





Mentre acabem de preprar les activitats us deixem un mostra que hem trobat al JClick perquè us entretingueu una estoneta ;)

5 comentaris:

  1. Hola de nou companys!

    Un cop vistes les dues activitats que proposeu en aquest bloc per treballar Sant Pol de Mar amb els nens i nenes pensem que aquestes són molt adeqüades.

    Són dues activitats amb les quals coneixaran molt més aquest lloc i el que és més important els farà reflexionar sobre alguns perquès que potser fins ara no s'hi han fixat.

    També pensem que està molt bé que primer coneguin més aspectes sobre els barris d'aquest indret i després ho exposin a la resta de la classe perquè també puguin saber tot el què han après.

    Pensem que tots els apartats estan molt ben explicats i ens agrada que hagiu posat els objectius específics de cada activitat.

    BONA FEINA!

    Fins la pròxima.

    ResponElimina
  2. Hola companys!

    Hem estat llegint les vostres activitats i pensem que estan molt ben trobades. És molt bona idea fer que coneguin més profundament el lloc on viuen i el seu barri. Fer que exposin el que han aprés és molt bon incentiu per millorar la comunicació oral.

    Moltes felicitats per el treball!!

    Continueu així.

    ResponElimina
  3. Bon dia!!!
    Som l'Olga, l'Adriana, la Laura i l'Anna.
    Al llegir les dues activitats que heu proposat hem pogut comprovar de seguida que són uns exercicis que permeten als alumnes conèixer amb més profunditat el seu poble. A més, fonamenten molt el treball en equip i que entre ells es coneguin més.
    Heu relacionat les dues activitats molt bé i està molt bé que en la segona activitat feu que els alumnes canviïn de grup, així es van coneixent més tots.
    També està molt bé que després d'haver fet tota aquesta feina ho hagin d'exposar als seus companys perquè així fan la feina per assolir un objectiu, no la fan només perquè se la llegeixi el mestre. A més, també poden millorar l'expressió oral i superar una mica la por que puguin tenir a sortir davant dels seus companys per explicar un exercici.

    Molt bona feina, felicitats!!

    Seguiu així.

    ResponElimina
  4. La primera proposta és una activitat força interessant, atès que els alumnes interactuen entre ells i amb les persones adultes del barri.

    Seria interessant posar l’edat a la qual va dirigida l’activitat i la durada; així com també donar una l’explicació més detallada d’alguns punts perquè els alumnes centrin la informació de la recerca en aconseguir els objectius que heu seleccionat.

    En el desenvolupament de l’activitat ja expliqueu que en el cas que hi hagi dos grups del mateix carrer es farà un sorteig per decidir qui tria el carrer, creiem que no cal tornar-ho a dir en l’apartat de notes.


    La segona proposta com a la primera activitat faltaria indicar l’edat i la durada.

    A la primera part de l’activitat es podria explicar si aquestes rutes es faran durant l’horari escolar o si seran deures per a fer a casa. També seria adient posar si prèviament s’han treballat alguns conceptes, perquè l’activitat no sembli tan difícil.

    En general creiem que les activitats estan ben pensades, ens agrada el fet que els alumnes hagin d’exposar el seu treball davant la resta de la classe perdent així la vergonya de parlar en públic. Als receptors els permet adquirir informació interessant sobre el poble on viuen.

    Bona feina!!!

    ResponElimina
  5. Hola companys!
    Hem estat observant les vostres activitats, i creiem que estan molt ben redactades, molt detallades, ordenades, bona estructura i de fàcil entendre.

    Amb les activitats que proposeu, millorareu l'expressió oral dels alumnes i l'adquisició d'informació, ja que els alumnes han d'exposar el treball a l'aula.

    Molt bon treball!

    ResponElimina